Over Punt Uit

Wie zijn wij?

Wie is

PuntUit?

Leer het team kennen achter PuntUit.

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam.

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam.

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam.

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam.

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam.

Póngase en contacto

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam.

Póngase en contacto

De meest
gestelde vragen.

Lees hier de meest gestelde vragen

Hoe verloopt het proces als we klant willen worden?

We sturen u een offerte die digitaal getekend kan worden. Direct nadat de offerte getekend is kunnen de medewerkers gebruik maken van onze diensten.

We sturen dan direct twee ‘welkomstmails’. Eén mail die we sturen is een ‘welkomstmail’ die jullie kunnen doorsturen aan jullie medewerkers. Dit is een korte mail met daarin een filmpje waarin we vertellen dat jullie organisatie gewenste omgangsvormen en een sociaal veilige werkplek belangrijk vinden en waarin we uitleggen:

  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Wat mensen van ons kunnen verwachten
  • Hoe ze ons kunnen bereiken

De tweede mail is een mail waarin we afstemmen over een aantal praktische zaken op organisatie niveau.

  • Is er een gedragsregeling?
  • Is er een meldcode?
  • Is er een interne vertrouwenspersoon?
  • Naar wie kunnen we doorverwijzen als we een melding krijgen die niet te maken heeft met ongewenste omgangsvormen?

Kortom allerlei zaken waar onze vertrouwenspersoon zich bij een melding bewust van moet zijn en waarop wij eventueel aansluiting op moeten vinden.

Werken jullie ook voor organisaties met een interne VP en wat is jullie rol dan?

Ja! Veel van onze opdrachtgevers hebben ook een interne vertrouwenspersoon. Er zijn vier belangrijke voordelen:

  • Met zowel een interne als een externe vertrouwenspersoon kan de melder kiezen wat deze het prettigst vindt. Een wat bekender iemand uit de eigen organisatie of een vertrouwenspersoon wat meer op afstand.
  • De interne vertrouwenspersoon kan naar ons doorverwijzen als deze het gevoel heeft betrokken te zijn of zich betrokken te voelen.
  • Ook zijn wij dan beschikbaar voor de interne vertrouwenspersoon om ruggenspraak te hebben. Vaak is het voor interne vertrouwenspersoon prettig om iemand te hebben met wie ze over een melding van gedachten kunnen wisselen.
  • Belangrijke taak van de VP is ook voorlichting & advies en bewustwording & preventie. Dit is voor de interne vertrouwenspersoon vaak lastig naast alle andere taken en verantwoordelijkheden van de reguliere werkzaamheden. Wij nemen dit voor de interne VP uit handen.
Hoeveel mensen hebben jullie in dienst?

Wij zijn met z’n tienen waarvan vier interne vertrouwenspersonen. Naast deze
vertrouwenspersonen werken we met een vast netwerk van vertrouwenspersonen met wie we op ZZP basis samenwerken om zo een landelijke dekking te hebben. Al onze vertrouwenspersonen zijn LVV gecertificeerde register vertrouwenspersonen.

Waar voeren jullie de gesprekken?

We hebben een abonnement waarmee we in heel Nederland ruimte beschikbaar hebben die we kunnen reserveren als spreekruimte. We kunnen dus altijd relatief in de buurt van onze opdrachtgevers/melders een afspraak plannen.

De afspraken voor het gratis spreekuur zijn altijd online of telefonisch omdat we altijd op zeer korte termijn beschikbaar willen zijn voor een afspraak. Over het algemeen kan je de eerstvolgende werkdag al terecht als je een afspraak wil maken.

Bij een vervolgafspraak is de keuze voor een afspraak in persoon of online helemaal aan de voorkeur van de melder.

Bieden jullie ook hulp in andere talen dan Nederlands of Engels?

We proberen in taal en cultuur zo goed mogelijk aan te sluiten bij de wensen van de melder. Omdat er met zaken als talen, culturen en man of vrouw heel veel variabelen zijn kunnen we dit niet altijd bieden. De keuze tussen Nederlands of Engels en man of vrouw is er wel altijd. We zijn wel constant bezig de diversiteit van onze vertrouwenspersonen zo veel mogelijk uit te bereiden.

Krijgen we als organisatie een vaste vertrouwenspersoon?

Omdat we altijd de keuzemogelijkheid bieden tussen een gesprek met een man of met een vrouw en in het Nederlands of in het Engels kunnen we geen vaste vertrouwenspersoon bieden. We vinden hierbij het belangrijker dat een melder zich bij een gesprek maximaal op zijn of haar gemak voelt belangrijker dan een vaste persoon.

In praktijk zal een melding overigens wel bijna altijd door dezelfde vertrouwenspersoon worden ingevuld.

Hoe krijgen we meldingen teruggekoppeld?

Veel meldingen worden opgelost door deze bespreekbaar te maken binnen de organisatie. Daarmee is de melding dus ook bekend bij de organisatie. Mocht een melder naar aanleiding van een gesprek het er verder bij willen laten dan is dat het goed recht van de melder en wordt de organisatie niet nader geïnformeerd omdat de vertrouwelijkheid voor gaat.

Als er sprake lijkt van structurele misstanden waarover de organisatie moet worden geïnformeerd om bijvoorbeeld anderen hiertegen te kunnen beschermen dan kan de vertrouwenspersoon melding maken namens de melder.

Hoelang duurt het om een afspraak te plannen?

Het online spreekuur is er onder meer omdat we snel beschikbaar willen bij een hulpvraag. Over het algemeen kan men de eerstvolgende werkdag al bij ons terecht maar soms is het de dag daarna.

Wat zijn jullie openingstijden?

We zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 21:00 uur. We zijn bereikbaar via telefoon, mail, WhatsApp en door het maken van een afspraak bij het online spreekuur. De afspraak voor het online spreekuur kan online direct worden ingepland in de agenda van één van onze vertrouwenspersonen en kan dus uiteraard 24/7.

Leveren jullie ook andere diensten als mediation of een klachtencommissie?

Nee, dat doen we niet. We richten ons uitsluitend op het leveren van vertrouwenspersonen. We willen, wanneer we bijvoorbeeld een advies geven om een probleem op te lossen middels mediation, niet de schijn wekken dat dit wellicht mede ingegeven is door eigenbelang. Wanneer er behoefte aan een mediator kunnen we uiteraard wel iemand aanbevelen.

Por qué PuntUit?

“Preventief werken aan een fijnere omgeving”

Evitar la escalada

Muchos conflictos pueden resolverse profesionalmente antes de que alcancen un nivel crítico.

Prevenir el absentismo y la rotación de personal

La principal razón de la rotación de empleados se debe a un clima laboral poco saludable. Tener un confidente contribuye a crear un ambiente de trabajo positivo y evita el insalubre.

Ahorro de costes

Met een extern vertrouwenspersoon bescherm je alle werknemers voor slechts 475 euro per jaar. Een interne training kost ongeveer 1500 euro en is persoonsgebonden. Daarbij komt nog een jaarlijkse opfriscursus. Als deze medewerker wegvalt, valt de hulp weg en moet er opnieuw worden opgeleid. Wij bieden continuïteit voor een lagere prijs.

Disponible fuera del horario de oficina

Nuestra plataforma está disponible para todos los empleados 24 horas al día, 7 días a la semana. Siempre estamos a disposición de sus empleados. Como también estamos disponibles fuera del horario de oficina, los empleados pueden ponerse en contacto con nosotros cuando lo deseen.

Independencia, objetividad y discreción

Een extern vertrouwenspersoon is onafhankelijk en heeft geen belangen en relaties met andere medewerkers. Met een extern vertrouwenspersoon weet je zeker dat hij/zij zelf geen deel uitmaakt van de klacht. Een extern vertrouwenspersoon is objectief. Gesprekken blijven tussen de melder en de betreffende vertrouwenspersoon, waardoor de kans op “besmettelijkheid” op de werkvloer wordt voorkomen. De melder kan altijd desgewenst anoniem blijven.

Deber de diligencia y responsabilidad

En estos tiempos de escasez de personal bien cualificado, tener un confidente es aún más importante. Haga que sus empleados se sientan seguros. Asegúrese de que pueden confiar en alguien ajeno a la organización en caso de denuncia.

Experiencia

Nuestros asesores confidenciales están certificados por la LVV y se celebran reuniones periódicas de revisión entre nuestros asesores confidenciales para garantizar el conocimiento y la calidad.

Atención plena

Con un confidente externo, usted garantiza la atención plena y exclusiva de un profesional a sus empleados. Exactamente cuando lo necesitan. Nuestros profesionales no tienen otras obligaciones y se dedican exclusivamente a prevenir y resolver conflictos en su lugar de trabajo.

Salud mental

Hoy en día, la salud mental es más prioritaria que nunca. Su organización puede contribuir positivamente a ello designando a un asesor confidencial.

Plan een afspraak!

Plan een afspraak voor een online gesprek met ons, waarin we u kunnen vertellen hoe we samen het verschil kunnen maken met een veilige werkomgeving voor uw mensen!


Denise Purvis

Buro Punt Uit helpt ons echt bij het creëren van een open en veilige werkomgeving voor onze medewerkers. De heldere en begrijpelijke voorlichting, gecombineerd met preventieve maatregelen, stelt ons in staat om effectief ongewenst gedrag op de werkvloer te voorkomen. Dit draagt bij aan ons streven naar een werkomgeving waarin openheid en veiligheid centraal staan.

Boris Blijham

Fijne partij om samen mee te werken. Een goede toevoeging voor het team van specialisten bij ThePhoneLab.

Michiel Huisman

Uitstekende partner voor ons! Bureau Punt Uit heeft goede service, is als partner voor vertrouwenspersoon prettig om mee te werken en heeft bovendien goede tools om ook intern dit onderwerp beter onder de aandacht te brengen.

Karel Neven

Wij willen Punt Uit en in het bijzonder onze vertrouwenspersoon Charlotte bedanken voor de fijne en betrouwbare werkomgeving die het ons heeft gebracht. Een enorme toevoeging voor het bedrijf!

Ezra Bisschop

Geweldige service, een extern bureau voor vertrouwenspersonen. Fijn dat ons personeel ergens terecht kan wanneer het nodig is.

Woody Lindoorn

Super fijn om dit te hebben. Geeft een veilig gevoel aan de medewerkers wetend dat ze bij een onafhankelijke partij terecht kunnen. Professionele partij!

Pim Muhring

Prettig adviesgesprek gehad met Erik. Klant geworden en een mooie communicatiekit ontvangen! 👌🏼

Hans Lemm

Bureau Punt Uit werkt professioneel en servicegericht. Het ‘preventiespel’ is een leuke aanjager voor interne discussies en (dus) bewustwording. Het inplannen van een belafspraak is zo gedaan en daardoor laagdrempelig voor medewerkers.